Istota mediów społecznościowych c.d.

Media społecznościowe i ich wpływ na pozycjonowanie

Social Media

Wypada również wspomnieć o znaczeniu i wpływie konwersacji toczących się w mediach społecznościowych, na uzyskiwanie lepszych wyników w wyszukiwarkach internetowych, czyli o pozycjonowaniu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że potencjalni Klienci znajdą interesujące ich informacje dotyczące naszej działalności właśnie na którymś z popularnych portali społecznościowych. Wystarczy jedynie, że stworzymy odpowiednie do tego warunki. Nie wolno w tym miejscu zapominać o tym, że im bardziej i łatwiej będziemy dostępni w sieci, tym na większą sympatię oraz lojalność wobec firmy, jej produktów i usług możemy liczyć.

Wyznacznik naszych czasów

Social media to potężny wyznacznik obecnych czasów, toteż należ za ich pośrednictwem komunikować się ze swoimi Klientami. W szczególności powinniśmy dbać o stałych odbiorców naszej oferty, ale nie można też zapominać o nowych kontrahentach, których możemy zdobyć proponując im rabaty i atrakcyjne zniżki. Oczywiście jak we wszystkim, tak i tu trzeba zachować umiar i kierować się „zdrowym” rozsądkiem w ilości generowanych komunikatów. Zbyt nachalna promocja, objawiająca się natłokiem informacji, niskiej wartości tekstami czy zbędnymi wiadomościami może spowodować odwrócenie się fanów i zniechęcenie wobec naszej marki. Pod żadnym pozorem nie wolno powielać cudzych pomysłów lub tekstów podpisując się pod nim jako autor, gdyż jest to nie tylko niezgodne z prawem i nieetyczne, ale grozi blokadą konta.

Możemy śmiało powiedzieć, że ludzie kochają media społecznościowe, dlatego poświęcają im sporo czasu, co więcej jest wiele osób, które są wręcz od nich uzależnione. Daje to olbrzymie możliwości na zbudowanie lub wzmocnienie wizerunku naszej firmy, zatrzymanie przy sobie stałych Klientów i zdobycie nowych. Zwłaszcza w dobie, gdy rozwój mediów społecznościowych ukierunkowany jest w stronę urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów itp.), co sprawia, że nie ma już niemal żadnych ograniczeń jeśli chodzi o zasięg. Mówiąc o Klientach mamy, rzecz jasna, na myśli określoną grupę docelową, wszak nie ma sposobu na dotarcie do ogółu społeczeństwa. Powinniśmy skupić na poszukiwaniu tych, którzy znajdują się w kręgu celów i założeń jakimi kierowaliśmy się zakładając firmę czy tworząc strategię jej rozwoju. Wykorzystujmy więc siłę i możliwości mediów społecznościowych dla zaciśnięcia relacji, a w efekcie ich poszerzania na skutek pozytywnego „szumu” oraz nie wymuszonej chęci ludzi do interakcji z naszą marką.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>